Zadzwoń do mnie i porozmawiajmy o reklamach na Facebooku dla Twojej firmy!

Radosław Kowalski

Specjalista ds. reklam

Zmiana waluty konta reklamowego z USD na PLN

Zmiana waluty do rozliczeń na Facebooku jest istotnym krokiem dla reklamodawców, szczególnie jeśli operują w złotówkach. Domyślnie Facebook sugeruje wybór dolara amerykańskiego (USD), jednak rozliczenia w tej walucie mogą być nieprzejrzyste dla osób działających w polskim kontekście. Dlatego warto dokonać zmiany na etapie zakładania konta reklamowego, wybierając jako walutę rozliczeniową „złoty polski”.

W przypadku przypadkowego wybrania dolara amerykańskiego, istnieje (teoretycznie) możliwość późniejszej zmiany waluty w menedżerze płatności. Niestety, nie zawsze jest to dostępne dla wszystkich użytkowników, ponieważ niektóre konta mają ustawioną walutę na stałe. W takich sytuacjach jedynymi opcjami są kontakt z supportem Facebooka (choć nie zawsze przynosi to rezultaty) lub otworzenie nowego konta reklamowego.

 

 

Niestety, podane rozwiązanie nie zadziała u każdego. W zdecydowanej większości kont otrzymujemy komunikat:

Aktualizacja ustawienia waluta wymaga nowego konta reklamowego. Kiedy aktualizujesz walutę lub kraj/region, zmieniasz sposób opodatkowania. Musimy zamknąć Twoje konto reklamowe i utworzyć nowe.”

Jest to zrozumiałe, aczkolwiek nieco problematyczne. Niemniej jednak warto zmienić konto reklamowe na takie, w którym przejrzyste zasady rozliczeń będą na pierwszym miejscu.

Warto pamiętać, że wybór złotówek na etapie konfiguracji konta reklamowego to pierwszy krok, który pozwoli zaoszczędzić nerwów i uniknąć problemów związanych z nieprawidłową walutą rozliczeń.

 

 

Zapraszam Cię do kontaktu, przedstawię Ci ofertę dedykowaną dla Twojej firmy.

Ostatnie wpisy
  • Dlaczego Twój sklep internetowy nie sprzedaje?

    W obecnym świecie e-commerce, sklepy internetowe często zmagają się z wyzwaniem skutecznej sprzedaży za pośrednictwem [...]

  • Lejek sprzedażowy na Facebooku

    Lejek sprzedażowy - o co w tym chodzi? Facebook to nie tylko platforma społecznościowa, ale [...]

  • No elo ziomale, czyli jak w komunikacji na Facebooku dostosować język do odbiorców

    Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę, markę, czy tylko chcesz poprawić swoją komunikację w mediach [...]